Te honnan kezded a bunyót?

Versenyen természetesen mindig állásból indul a mérkőzés, de milyen gyakran kellene az akadémián is felállni? Biztosan sok ember lesz, akik támogatják, hogy minden bunyó állásból induljon, és ez jó. Mindenkinek jogában áll saját véleményt alkotni, de a valóságban felmerül pár ellenérv is, melyeket érdemes figyelembe venni.

Az első és legfontosabb az, hogy az álló helyzetből kezdett bunyónál jócskán megnövekedik a sérülés kockázata is. Fontos, hogy mindig felelősséget vállaljunk és csakis akkor álljunk fel, ha biztosak vagyunk benne, hogy tudunk megfelelően tompítani esés közben. Edzettem már olyan akadémián, ahol minden kör lábról indult, és olyanon is, ahol térdről kellett elkezdeni a harcot. Úgy gondolom, hogy fontos állásból is küzdeni, de természetesen nem minden körben és nem minden edzésen.

Az állásból kezdett bunyók által hatalmas gyakorlatot szerezhetsz a tompítás és a földre vitelek területén is, de mint ahogy korábban is említettem, a földre vitelek egy kevesebb tapasztalattal rendelkező személy számára veszélyesek lehetnek. Az edzéseken történő sérülések legnagyobb része a földre vitelek miatt adódik. Mindettől függetlenül úgy gondolom, hogy egy héten legalább két alkalommal kellene állásból indítani a sparringot.

A bunyók állásból indításánál fontos, hogy lehetőleg olyan partnert találjunk, aki nagyjából egy súlyban van velünk, vagy maximum 5 kilogramm az eltérés. Ha óriásokkal edzel és olyan kistermetű vagy, mint én, akkor szinte mindig kénytelen leszel guardot húzni, ami nem fog segíteni a földre vitel játékod fejlesztésében. Problémát tud jelenteni, ha nem egy nagyobb akadémián gyakorlod a jiu-jitsut és nincs elég partner a súlyodban.

Az utolsó dolog, amit meg kell vizsgálnunk az, hogy kivel gyakoroljuk a földre viteleket. Sok esetben az a legelőnyösebb számunkra, ha olyasvalakivel gyakorlunk, akinek hasonlók a céljai. Ha versenyző vagy, akkor próbálj találni egy másik versenyzőt. Ha idősebb jitsuka vagy, akkor talán jobb, ha elkerülöd a fiatalabbakat. Ez sokkal egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a gyakorlást.

Tudom, hogy ez a cikk némi gyűlöletet is kiválthat egyesekben, de szerintem mindenki ismer legalább 1-2 embert, akik az edzésen a földre vitelek miatt sérültek meg. Nem a földre vitelek edzésből való kiiktatását pártolom, hanem az okosabb és tudatosabb edzésmunkát.

 

Ne felejtsd el megosztani, hogy mások is lássák!

×